مزدا، سه پیشرانه چهار سیلندر مختلف را با ۳ ارائه میدهد که از ۲.۰ لیتری در سدان پایه شروع میشود. این نیرو ۱۵۵ اسب بخار قدرت تولید میکند و فقط با پیشرانه جلو همراه است. چهار سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۸۶ اسب بخاری، سیستم اختیاری چهار چرخ محرک را ارائه می دهد، اما بیشترین هیجان برای ۲.۵ لیتری توربوشارژ ۲۵۰ اسب بخاری است.
انتخاب سیستم محرک چهار چرخ، استفاده از گیربکس شش سرعته اتوماتیک را الزامی میکند. در حالی که هر ۳ به سرعت به ورودیهای پدال گاز پاسخ میدهند، اما هیچ یک از مدلهای nonturbo سریع نیستند. ما موتور جدید توربوشارژ را آزمایش نکرده ایم، اما انتظار میرود که شاهد پیشرفتهای چشمگیری در عملکرد دو موتور دیگر باشیم.
هاچ بک و سدان در جادههای مستقیم، کیفیت سواری خوبی را ارائه میدهند. مزدا ۳ جدید به دلیل حفظ سرگرم کننده بودن رانندگی قابل تحسین است، این خودرو دارای کنترل بدنه محکم، فرمان تند و سواری محکم است که میتواند هنگام عبور از جادههای ناهموار، سرنشینان را ثابت نگه دارد.
کم مصرفترین مزدا ۳ سدان با چهار سیلندر پایه ۲.۰ لیتری است که از EPA ۲۸ mpg city و ۳۶ mpg بزرگراه امتیاز کسب کرده است. ارتقا به موتور ۲.۵ لیتری نیرومندتر nonturbo این اعداد را کاهش میدهد. مدل هاچ بک توربوشارژ با پیشرانه تمام چرخ کمترین مصرف سوخت را دارد و دارای امتیازات ۲۳ کیلوگرم در شهری و بزرگراه ۳۱ کیلوگرم در ساعت است.
مزدا کابین ۳ را با متریال ممتاز طراحی کرده است؛ خریداران میتوانند هر دو مدل بدنه را با انبوهی از ویژگیهای مطلوب سازگار کنند به عنوان مثال، یک نمایشگر، صندلیهای جلوی گرم شده و روکش چرم همه برای بالاترین تریمها اختصاص یافته است. هنوز هم، ۳ سدان و هاچ بک دارای صندلیهای پشتیبانی کننده و اقامت راحت مسافران هستند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/